Toimitusehdot

Luethan tarkemmat sopimuksen yksityiskohdat alta, tässä ovat pääkohdat:

  • Toimitamme tuotteita Manner-Suomeen. Minimitilaus on 25 euroa. Hintoihin lisätään toimituskulut valitun toimitustavan mukaisesti.
  • Varastossa olevat tuotteet pyritään toimittamaan 1-5 arkipäivän kuluessa. Toimituksen viivästyessä K.A.Rasmussen on viipymättä yhteydessä asiakkaaseen.
  • K.A.Rasmussenin verkkokaupan kuluttaja-asiakkailla on oikeus peruuttaa tilauksensa 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta, lukuun ottamatta avattuja pakkauksia tai määrämittaan leikattuja tuotteita. Tuotteet saatuaan K.A.Rasmussen palauttaa peruutetusta tuotteesta asiakkaan maksaman hinnan.
  • Asiakkaalla on huolenpitovastuu tuotteesta siihen asti, kunnes asiakas on päättänyt pitää tuotteen. Mikäli tuotteen arvo on alentunut asiakkaan palauttaessa tuotteen, K.A.Rasmussenilla on oikeus periä korvaus arvonalentumisesta aina tuotteen täyteen hintaan saakka.
  • Virheettömien tavaroiden palautukset ensisijaisesti asiakkaan kustannuksella ja vastuulla.
  • Asiakasta kehotetaan ottamaan kaikissa ongelma- tai virhetilanteissa viipymättä yhteyttä K.A.Rasmussenin asiakaspalveluun; sähköposti: info(ät)rasmussen.fi, puhelin: 09 2764 2720 ma-pe klo 8.30-16.

Yksityiskohtaiset sopimusehdot kuluttaja-sasiakkaille

1. Tilaaminen

2. Tuotteet ja hinnat

3. Toimitusaika

4. Toimitustavat

5. Maksutavat

6. Ylivoimainen este (Force Majeure)

7. Tilaus- ja toimitusehtojen muuttaminen

8. Selvät hintavirheet

9. Palautusoikeus

11. Viallisen tuotteen palautus ja hyvitys

12. Toimituksessa rikkoutuneet lähetykset

13. Tuotteiden tarkastaminen

14. Toimituksen viivästys

15. Palveluntarjoaja

16. Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu

17. Henkilötietojen käsittely

1 .Tilaaminen

Tilaaminen tai ostaminen K.A.Rasmussen Oy:n verkkokaupasta ei vaadi rekisteröitymistä. Rekisteröitymätön uusi asiakas tekee tilauksensa Vieraana. Asiakkaan rekisteröidyttyä, hänelle lähetetään käyttäjätunnus ja salasana, joita hän voi jatkossa käyttää tilaamiseen ja omien asiakasetujen käyttämiseen. Mikäli olet jo meidän asiakas, mutta et ole asioinut verkkokaupassa, otathan yhteyttä niin lähetämme tunnukset. Asiakas sitoutuu säilyttämään ja käyttämään tunnuksiaan siten, että ulkopuoliset eivät saa tunnuksia haltuunsa. Mikäli käyttäjätunnus tai salasana unohtuu, ottakaa yhteyttä meihin sähköpostilla info(ät)rasmusen.fi.

2. Tuotteet ja hinnat

Sivuillamme esiintyvät tuotteet ovat osa K.A.Rasmussen Oy’n normaalia varastotavaraa. Ne eivät siis edusta K.A.Rasmussenin koko tuotevalikoimaa, vaan ovat yleisimmin meiltä kysyttyjä tuotteita. Pystymme nopeisiin ja edullisiin toimituksiin myös muissa tuotteissa, älä siis epäröi pyytää tarjousta. Myyjä pidättää itsellään oikeuden olla myymättä jälleenmyyjille. Nettikaupan hinnat voivat poiketa myymälöidemme hinnoista !

Veloitamme tuotteet tilaushetkellä voimassa olevan hinnaston mukaisesti. Tuotteidemme hinnat on ilmoitettu ilman arvonlisäveroa (24 %) ja ovat voimassa toistaiseksi tai tuotetiedoissa erikseen ilmoitetun ajan (esim. kampanjatuotteet).

3. Toimitusaika

Toimitusaikamme on normaalisti 1-5 arkipäivää. Toimitamme tuotteet postitse tai MyPack lähetyksenä suoraan tilauksen yhteydessä ilmoitettuun osoitteeseen. Kello 13 mennessä tehdyt tilaukset pyrimme lähettämään samana päivänä. Toimituskulut ovat alkaen 5 euroa. Mahdollisuus noutoon myymälästä. Mikäli toimituksen arvioidaan kestävän pidempään kuin on ilmoitettu, ilmoitamme siitä tilaajalle ja tarvittaessa tilaaja voi vaihtaa tuotteet toisiin vähintään samanarvoisiin tuotteisiin. Tarvittaessa voimme myös palauttaa rahat asiakkaan tilille. Tilauksen toimitusaikaa vastaa tilauksen tuotteista se, jolla on pisin toimitusaika. Tuotteiden hinnat eivät sisällä arvonlisäveroa 24 %. Pidätämme itsellämme oikeuden muuttaa sivuston tuotteita, teknisiä tietoja sekä hintoja. Kaikki tiedot sitoumuksetta. Saat toimituksen mukana laskun, joka toimii kuittina ostoksestasi sekä mahdollisena takuutodistuksena.

4. Toimitustavat

Toimituksissa käytämme Postia sekä PostNordLogisticsia (MyPack). Noutopisteitä ovat Postin palvelupisteet, SmartPOST-automaatit, Matkahuollon toimipisteet, Siwat, Valintatalot ja Euromarketit. Myös kotiinkuljetus onnistuu Postin kotiinkuljetuksella.

Postin kotiinkuljetus

Kun valitset kotiinkuljetuksen, ilmoita tilauksen yhteydessä puhelinnumero. Itella ottaa aina yhteyttä vastaanottajaan toimitusajankohdasta sopimiseksi. Mikäli vastaanottajaa ei kahden soittoyrityksen jälkeen tavoiteta, lähetetään hänelle soittopyyntökortti. Paketti on mahdollista noutaa myös postista, mutta vastaanottajan pitää olla yhteydessä Itellaan ja sopia lähetyksen toimittamisesta postiin. Palveluun kuuluu 1 toimituskerta, mutta tarvittaessa lähetykselle on tilattavissa maksullinen uudelleen toimitus.
Lähetykset toimitetaan vastaanottajille arkipäivisin. Suurimmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 21 asti. Muilla alueilla lähetykset jaetaan perille klo 14 mennessä.
Kotiinkuljetuspalvelu koskee vain Manner-Suomen osoitteita, joihin on kiinteä tieyhteys. Pakettia säilytetään saapumisviikko ja 2 täyttä kalenteriviikkoa.

Nouto omasta Postista:

Tilaus toimitetaan normaalisti lähimpään postin toimipisteeseen, josta voit noutaa pakettisi saapumisilmoituksen saatuasi. Itella toimittaa saapumisilmoituksen vastaanottajalle tekstiviestinä, jolloin lähetys on noudettavissa lähetystunnuksella saapumispäivänä klo 16 jälkeen postista. Vastaanottajalle toimitetaan myös kopio saapumisilmoituksesta sähköpostiin. Mikäli matkapuhelinnumeroa ei ole tiedossa toimitetaan saapumisilmoitus kirjeenä. Lähetys on noudettavissa postista saapumisviikon lisäksi 2 täyden kalenteriviikon ajan.

MyPack (PostNordicLogistics):

Tilauksesi toimitetaan valitsemaasi Matkahuoltoon, Siwaan, Valintataloon tai Euromarkettiin. Saat tekstiviestin tai sähköpostin heti, kun tilaus on noudettavissa. Saapumisilmoituksesta näet, mistä voit noutaa pakettisi. Paketti luovutetaan henkilöllisyystodistusta vastaan. Henkilöllisyyden voi todistaa ajokortilla, henkilökortilla tai passilla.

SmartPOST:

Kun pakettisi saapuu valitsemaasi pakettiautomaattiin, saat siitä tiedon tekstiviestillä. Älä hävitä viestiä, tarvitset sitä pakettia noutaessasi. Pakettia säilytetään automaatissa 7 vrk sen saapumisesta.
Huom. Mikäli tilauksesi ei mahtuisi isoimpaankaan SmartPOST-laatikkoon, niin se toimitetaan lähinnä olevaan Postin toimipisteeseen ja saat tekstiviestin, mistä se tarkalleen on noudettavissa.

Postin paketinohjauspalvelu:

Paketinohjauspalvelun avulla voit valita, mistä noudat verkkokaupasta tilaamasi paketit. Kotipostisi sijasta voit noutaa paketit helposti mistä tahansa sinulle sopivasta toisesta postista, Postin noutopisteestä tai pakettiautomaatista. Niistä voit noutaa pakettisi myös iltaisin ja viikonloppuisin.
Pakettien ohjaaminen ohjauspalvelulla on maksutonta. Ohjauspalvelulla vältät ruuhkat ja saat pakettisi juuri sinne, minne itse ne haluat!
www.posti.fi/ohjaus

5. Maksutavat

Ostoksesi voit maksaa kätevästi verkkomaksulla tilauksen teon yhteydessä tai postiennakolla tilausta noutaessasi.

Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet.

Korttimaksut – Visa, Visa Electron, Mastercard ja Business Eurocard.

Laskulla tai erämaksulla ostaminen – Maksuturvan lasku- ja erämaksupalvelu mahdollistaa sinulle turvallisen ja joustavan vaihtoehdon ostostesi rahoittamiseen yhdessä tai useammassa erässä. Lasku- ja erämaksupalvelun luotonantajana toimii Lindorff Invest Oy.

Voit valita maksutavaksi laskun (kun arvo ylittää 20 euroa) tai erämaksun (kun arvo on 70-2000 euroa) Maksutapa edellyttää suomalaista henkilötunnusta, vakituista virallista kotiosoitetta Suomessa ja 20 vuoden ikää. Maksutapa on käytössä vain yksityishenkilöille. Oma luottokielto tai salatut tiedot estävät maksutavan käytön.

Laskulla ostaminen onnistuu pelkän henkilötunnuksen avulla. Mikäli haluat toimituksen muuhun kuin kotiosoitteeseesi, sinua pyydetään tunnistautumaan verkkopankkitunnuksillasi pankin TUPAS-palvelussa: tällöin voit hyödyntää vapaasti valittavaa toimitusosoitetta, oli se sitten pakettiautomaatti, kesämökki tai työpaikkasi. Luottotietosi tarkistetaan luottotietoyhtiöltä ja sen perusteella tehdään reaaliaikainen luottopäätös. Luottopäätöksen ja tarkistukset toteuttaa Lindorff Oy, eivätkä tiedot tallennu myyjän asiakastietorekisteriin. Henkilötietojasi käytetään ainoastaan luoton myöntämiseen.

Hyväksytyn luottopäätöksen ja ostotapahtuman jälkeen saat laskun toiveesi mukaisesti joko sähköpostitse tai paperilaskuna. Huomioithan, että lasku toimitetaan aikaisintaan noin kahden viikon kuluttua tilauksen toimittamisesta. Näin siksi, että saat aina ajantasaisen laskun, jossa on huomioitu myös mahdolliset palautukset. Lisätietoja mahdollisesta kielteisestä luottopäätöksestä voit tarvittaessa tiedustella Lindorffin asiakaspalvelusta.

Valitessasi laskuvaihtoehdon, saat ostoksellesi aina 14 päivää korotonta maksuaikaa. Jos päätät maksaa ostoksesi erissä, sinun tulee hyväksyä ostostasi koskeva erämaksusopimus Lindorff Invest Oy:n kanssa verkko-ostosta tehdessäsi, ja valita annetuista vaihtoehdoista itsellesi parhaiten sopiva maksuaikataulu. Hyödynnettävissäsi on ostoksen summasta riippuen vaihtoehtoja 3 – 24 erän välillä.

Maksuerät laskutetaan kuukausittain. Luoton kuukausimaksu kustakin erästä on 3 euroa ja erämaksun korko 15 %. Todellinen vuosikorko laskettuna 1 500 euron luotolle tyypillisellä 12 kk maksuajalla luottokorko ja kuukausimaksut huomioiden on 23,1 %. Palvelu ei sido sinua pysyvään luottosuhteeseen. Mahdollisista maksuviivästyksistä peritään lainmukaiset kulut ja korot.

Laskutus Yritysasiakkaille - Laskutusasiakkailla (luottohakemuksen täyttäneet yritysasiakkaat) maksuehto on 7 päivää netto. K.A.Rasmussen Oy pidättää oikeuden yksipuolisesti muuttaa maksuehtoja, mikäli sellaiseen on mielestämme aihetta.

Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa Suomen Maksuturva Oy (y-tunnus 2121703-0) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista. Maksusi kirjautuu välittömästi suoritetuksi kauppiaalle ja sähköpostiisi lähetetään vahvistusviesti. Viesti sisältää linkin Verkko-ostajan Palvelut -sivulle, jossa voit hoitaa mm. tuotepalautukset, reklamaatiot ja palautteenannon ympäri vuorokauden.

Suomen Maksuturva Oy:llä on Finanssivalvonnan myöntämä maksulaitoksen toimilupa. Kaikki tiedonsiirto ja rahaliikenne on SSL-suojattu, eli kukaan ulkopuolinen ei voi nähdä tietojasi. Maksusi tilitetään myyjälle vasta, kun olet vastaanottanut tilauksesi ja saanut tarkastaa sen. Tarkastusajoista ilmoitetaan tilauskohtaisesti sähköpostilla.

Kortilla maksaessasi kauppa syntyy asiakkaan ja Suomen Maksuturva Oy:n välille. Verkkokauppa toimii ainoastaan tuotteiden ja palveluiden markkinoijana sekä toimittaa tuotteet tai palvelut ja käsittelee mahdolliset reklamaatiot. Maksun saajana näkyy Suomen Maksuturva Oy, joka myös käsittelee maksutapahtumia koskevat reklamaatiot.

Yhteystiedot:
Suomen Maksuturva Oy
Y-tunnus: 2121703-0
Ruoholahdenkatu 23
00180 HELSINKI
Puhelin: (09) 4241 7040, arkisin klo 9.00 – 17.00
Sähköposti: asiakaspalvelu(a)maksuturva.fi
www.maksuturva.fi

6. Force Majeure

K.A.Rasmussen ei vastaa ylivoimaisen esteen (force majeure) aiheuttamista viivästymisistä eikä tuotteiden virheellisen kunnon tai viivästyneen toimituksen aiheuttamista välillisistä haitoista.

7. Tilaus- ja toimitusehtojen muuttaminen

Myyjä pidättää oikeuden muuttaa toimitusehtojaan. Tilaajan on ennen tilaustaan tutustuttava kulloinkin voimassa oleviin tilaus- ja toimitusehtoihin.

8. Selvät hintavirheet

K.A.Rasmussen Oy pidättää oikeuden tilauksen perumiseen selvien hintavirheiden kohdalla. Selvällä hintavirheellä tarkoitetaan tuotteen mahdollista hinnoitteluvirhettä verkkokaupassa siten että tuotteen hinta poikkeaa huomattavasti tuotteen oikeasta hinnasta. Tällaisissa tapauksissa virheellinen hinta on niin selkeästi poikkeava oikeasta hinnasta, että asiakkaan katsotaan ymmärtävän virheellisyys.

9. Palautusoikeus

Tilaajalla on kuluttajasuojalain mukainen oikeus peruuttaa tilauksensa tai osa siitä 14 vuorokauden kuluessa tuotteen vastaanottamisesta. Palautettavien tuotteiden pitää ehdottomasti olla käyttämättömiä, avaamattomia ja sinetöityjä. Mikäli asiakas haluaa palauttaa tuotteen, on hänen aina ensin otettava yhteyttä myyjään lähettämällä sähköpostia osoitteeseen info(ät)rasmusen.fi, jotta voidaan sopia palautusjärjestelyistä. Kuluttajasuojalain mukainen palautusoikeus täyttyy etäkaupassa, jossa asiakkaalla ei ole ollut mahdollisuutta etukäteen tutustua tuotteeseen. Palautusoikeus ei ole voimassa etätilauksissa, joissa tuote noudetaan myymälästä, eikä tuotteissa, jotka on leikattu tai muuten muokattu määrämittoihin.

Huom. Pyydä Postilta palautuskuitti ja säilytä se, sillä Postin asiakaspalautuksesta saatava paketin lähetystunnus on ainoa keino lähettämisen todistamiseksi. Palautuskäsittely kestää noin 2 viikkoa.

Virheettömien tavaroiden palautukset ensisijaisesti asiakkaan kustannuksella ja vastuulla.

10. Tilauksen peruuttaminen

Ilmoita peruutuksesta aina ensin meille palautelomakkeen kautta tai kirjeellä postitse. Pelkkä tavaran palauttaminen tai noutamatta jättäminen postista ilman erillistä peruuttamista koskevaa ilmoitusta ei riitä. Asiakkaan vastuulla on tarvittaessa näyttää, että ilmoitus on tehty.

Palautusoikeus koskee ainoastaan avaamattomia tuotteita. Huomioithan, että tuotteen on oltava täysin myyntikuntoinen eli avaamaton, käyttämätön ja alkuperäisessä pakkauksessa. Mikäli palautettua tuotetta on vastoin asiakkaalle kuuluvaa huolenpitovelvollisuutta käytetty, voidaan asiakkaalta periä tuotteen arvonalennus aina tuotteen täyteen hintaan asti sekä palautuskulut. Tarkastamme aina kaikki palautetut tuotteet, ennen kuin teemme hyvityksen.

Huom. Noutamaton lähetys ei ole sama asia kuin tuotteen palautus. Veloitamme kaikista noutamattomista lähetyksistä toimitus- ja käsittelykuluja 20 euroa. Maksu vastaa suuruudeltaan palautuksen, toimituksen ja käsittelyn todellisia kustannuksia. Jos haluat perua tilauksen sen jälkeen, kun se on lähetetty, on sinun noudettava paketti postitoimipaikastasi ja lähetettävä takaisin meille. Jos pakettia ei noudeta, se rekisteröityy automaattisesti ei-noudetuksi, ja siitä laskutetaan jälkikäteen. Paketin palauttaminen on halvempaa kuin sen noutamatta jättäminen. Mikäli lähetyksen vastaanottajaa ei ole tavoitettu jakelun yhteydessä tai lähetystä ei ole noudettu, Matkahuolto ja Posti säilyttää lähetystä vain pari kalenteriviikkoa, minkä jälkeen paketti palautuu lähettäjälleen. Varmistathan, että yhteystietosi ovat ajan tasalla.

11. Viallisen tuotteen palautus / hyvitys

Kaikista palautuksista ja hyvityksistä on aina sovittava myyjän kanssa etukäteen. Reklamointiaika tuotteen noudosta on 14 päivää. Liitä mukaan aina kuva viallisesta tuotteesta. Viallinen tuote vaihdetaan ainoastaan samaan uuteen tuotteeseen. Myyjä ei korvaa palautuksesta aiheutuneita kuluja, ellei palautuksesta ole ensin sovittu myyjän kanssa.

12. Toimituksessa rikkoutuneet lähetykset

Valitettavasti huolellisesta pakkaamisesta huolimatta PostNordic Logistics ja Posti eivät aina onnistu kuljettamaan paketteja ehjänä perille asti. Tämän takia on hyvä jo lähetystä noudettaessa tarkastaa paketin kunto ja mahdolliset vauriot paketissa.

Mikäli lähetys on vaurioitunut Postin kuljetuksessa, tee HETI vahinkoilmoitus osoitteessa www.posti.fi/palaute/vahingonkorvaushakemus.html

Ota myös yhteys myyjään, niin sovimme uuden tuotteen toimituksesta. Liitä mukaan aina kuva toimituksessa rikkoontuneesta tuotteesta. Kaikkiin tilauksiin pätee kuluttajasuojalain mukainen 14 päivän palautusoikeus avaamattomille pakkauksille.

13. Tuotteiden tarkastaminen

Toimituksen vastaanotettuaan Asiakkaan tulee viipymättä tarkastaa toimitettujen tuotteiden kunto ja virheettömyys sekä varmistaa että toimitus sisältää kaikki tilatut tuotteet.

14. Toimituksen viivästys

Asiakkaalla on oikeus vedota tuotteiden toimittamisen viivästyksestä johtuviin kuluttajansuojalain mukaisiin oikeuksiinsa. K.A.Rasmussen ei kuitenkaan vastaa viivästyksestä, jos viivästys johtuu Asiakkaan toimista, kuten siitä, että Asiakas ei ole ollut paikalla sovittuna tuotteiden toimitusajankohtana eikä häntä tavoiteta tai Asiakas on ilmoittanut virheelliset yhteystiedot tai ei ole ilmoittanut yhteystietojensa muuttumisesta.

15. Palveluntarjoaja

K.A.Rasmussen Oy (y-tunnus: 0908324-4)
K.A.Rasmussen Logistiikka
Eteläranta 14
00130 Helsinki puhelin: 010 337 5000 (ma-pe klo 8.30–16)
Sähköposti: info(a)rasmussen.fi

16. Sovellettava laki ja riitojen ratkaisu

Näihin sopimusehtoihin sovelletaan Suomen lakia, lukuun ottamatta sen lainvalintasäännöksiä.

Osapuolet pyrkivät ratkaisemaan mahdolliset erimielisyydet ensisijaisesti neuvotteluin. Mikäli osapuolet eivät pääse asiassa yhteisymmärrykseen, ratkaistaan riita Suomessa, Helsingin käräjäoikeudessa. Asiakkaalla on lisäksi mahdollisuus viedä riita oman kotipaikkansa käräjäoikeuden tai kuluttajariitalautakunnan käsiteltäväksi.

17. Henkilötietojen käsittely

REKISTERISELOSTE

Henkilötietolain (523/99) 10 §:n mukainen rekisteriseloste

Rekisterinpitäjä
K.A.Rasmussen Oy
Eteläranta 14
00130 Helsinki

Rekisteriasioista vastaava yhteyshenkilö
Pasi Pirtinaho
pasi.pirtinaho(ät)rasmussen.fi

Rekisterin nimi
K.A.Rasmussen Oy:n verkkokaupan asiakasrekisteri

Henkilötietojen käsittelyn tarkoitus
Rekisteriä käytetään ainoastaan K.A.Rasmussen Oy:n ja asiakkaan välisen asiakassuhteen ylläpitoon. Tilauksen tekeminen ei edellytä rekisteröitymistä asiakasrekisteriin.

Rekisterin tietosisältö
Asiakkaan perustiedot: asiakasnumero, sukunimi, etunimi, postiosoite, postinumero, postitoimipaikka, puhelinnumero, matkapuhelinnumero, sähköpostiosoite, tilaushistoria ja toimituksen seurantatiedot.
Rekisteriin tallennetaan lupa lähettää markkinointimateriaalia, mikäli asiakas on antanut tähän suostumuksensa.

Säännönmukaiset tietolähteet
Yhteystiedot tallennetaan asiakkaan rekisteröitymisen yhteydessä. Muut tiedot tallentuvat asiakkaan tehdessä ostoksia verkkokaupassa.

Säännönmukaiset tietojen luovutukset ja tietojen siirto EU:n tai Euroopan talousalueen ulkopuolelle
Rekisterin ylläpitäjä ei luovuta tietoja ulkopuolisille tahoille.

Rekisterin suojauksen periaatteet
Rekisterinpitäjän tietojärjestelmä sekä tiedostot on suojattu normaalisti käytössä olevilla teknisillä suojausmenetelmillä. Rekisterin käyttöoikeus edellyttää henkilökohtaista käyttäjätunnusta ja salasanaa, jotka myönnetään vain rekisterinpitäjän henkilökuntaan kuuluvalle, jonka asemaan ja tehtäviin mainittu käyttöoikeus liittyy. Salasana ei ole K.A.Rasmussen Oy:n tiedossa.

Ostoskori

0  tuotetta korissa

Korissa lisätään alv 24%